Avdelning

Global samordning

Connect

Sedan början av 90-talet jobbar Naturskyddsföreningen med globala miljö- och utvecklingsfrågor tillsammans med miljöorganisationer i ett 10-tal länder runt om i världen. Vår globala verksamhet syftar till att stärka den globala miljörörelsen och de förändringar den arbetar för. De områden vi fokuserar på är hållbar konsumtion, jordbruk, klimat, marint, miljögifter, och tropisk skog. Vi stödjer organisationer som jobbar med dessa frågor lokalt, på nationell nivå och även globalt. Tillsammans har vi genom åren uppnått många viktiga resultat för en bättre miljö och minskad fattigdom.

Vi är 14 personer på Naturskyddsföreningens globala avdelning som driver denna verksamhet. Vi stödjer våra samarbetsorganisationer finansiellt och med kapacitetsutveckling, och eftersom vi inte har utlandskontor jobbar vi nära våra samarbetsorganisationer och har tät kontakt med de flesta av dem. Verksamheten finansieras av Sida och oss själva (10 %).

Connect

Connecta med oss för att hålla dig uppdaterad med nya jobb.

Alla jobb

Åsögatan 115