Kommunikationsavdelningen leds av en kommunikationschef och består av fyra enhetschefer och ett drygt tjugotal medarbetare som arbetar målinriktat med trovärdighet, synlighet och inflytelserik kommunikation. Avdelningen ansvarar för kampanjplanering, press, webbplatser, sociala medier, medlemskommunikation, nyhetsbrev och grafisk formgivning. I avdelningen ingår även den fristående redaktionen för medlemstidningen Sveriges Natur.
Om Naturskyddsföreningen
Naturskyddsföreningen grundades 1909 och är sedan decennier Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation. Med närmare en kvarts miljon medlemmar, kretsar med lokal förankring i hela landet och drivande eldsjälar har vi stora möjligheter att påverka. Vi skapar opinion, förändrar beteenden, granskar och kräver att makthavare och lagstiftare tar sitt ansvar.
På vårt rikskansli är vi ca 170 anställda. Klimat, hav, skog, jordbruk och miljögifter är våra viktigaste arbetsområden. Det senaste decenniet har vårt globala arbete blivit allt större och starkare. Vi samarbetar och stödjer ett 40-tal miljöorganisationer över hela världen, tack vare pengar från Sida. Vi står dessutom bakom miljömärkningen Bra Miljöval som hjälper dig att hitta de produkter och tjänster som är minst skadliga för miljön.